Altyd betyds

“Dit is die maand Oktober! Die mooiste, mooiste maand!
Dan is die dag so helder, so groen is elke aand,
so blou en sonder wolke die hemel heerlik bo,
so blomtuin vol van kleure die asvaal ou Karoo,”

Inderdaad meneer Leipoldt. ʼn Maand om oor te dig!
Uiteindelik is alles weer groen en mense se harte roer met ʼn vars opgewondenheid oor die lewe. Vrolike kinder-geluide weergalm in die kloof soos wat daar weer buite gespeel en geswem word. Gesinne eet aandetes saam op die stoep en gesels tot laat in die nag. Van my beste herinneringe, is die somernag geselsies saam met my pa. Ons kon vir ure so op die stoep sit en filosofeer oor die lewe. Dit is vir my asof mense uit hulle gate kruip in Oktober. Asof daar weer gelééf word. Die winter-griepe en verkoues is vergete en trooskos word met nuwe ywer afgedraf.

Dan is daar die blomme. Rose, rose, rose. Ek moet bieg. Dit is een van die grootste redes waarom Oktober my gunsteling maand is! Van rose sal ek seker nooit genoeg kry nie. Daar is die reuk van Yesterday-today-tomorrow en Jasmyn oral in die lug en amper alles wat kan blom, blom. Selfs die uie wat in my tuin vergete gebly het!

Maar, wat my die meeste van alles verstom is die Jakaranda bome wat klokslag, in Oktober, elke jaar, skielik uitbars in glorieryke pers trosse. Ek weet nie van een jaar wat Jakaranda bome nie in Oktober geblom het nie. Daar is selfs ʼn liedjie daaroor geskryf: “Pretoria, Jakarandastad, dis weer Oktobermaand…”

Elke jaar betyds.

Ons God van orde het dit so beplan.

ʼn Mens neem dit as vanselfsprekend. Maar dink ʼn oomblik hieroor na… dit word altyd weer lente. Vir die afgelope paar duisend jaar is daar winters en daar is somers. Daar is sekere dinge wat in elke seisoen gebeur en dit gebeur nou al so vir duisende jare…

God hou Sy skepping in stand. Is ons nie ook Sy skeppings nie? Waarom raak ons so moedeloos in ons winters? Waarom dink ons dit gaan vir ewig winter bly? Dit bly nooit vir ewig winter nie! Dit sal weer Oktober word. Soms voel dit of ʼn mens nie die winter gaan oorleef nie. Soms voel jy klaar so dood soos die kaal boomtakke. Maar onthou, daardie takke lyk net dood, hulle ís nie dood nie. In die lente verskyn nuwe lewe in die vorm van sagte groen knoppies aan daardie grys takke.

As daar nie ʼn winter is nie kan daar ook nie ʼn lente wees nie. Dalk moet ons soms in ons lewens ook koue winters deurgaan sodat ons ʼn nuwe-lewe-lente kan ervaar. En, net soos wat God sorg dat die Jakaranda bome elke Oktober blom, so sal God ook sorg dat ons Oktober die regte tyd opdaag.

Hy is altyd betyds.



Volg my op Facebook

Kontakvorm

Naam

E-pos *

Boodskap *

Gewilde plasings van hierdie blog

'n Brief aan my kind

Prysuitdeling

'n Brief aan Ma